Δύο τετράμηνα με λιγότερη ύλη και… μεγαλύτερα διαλείμματα προβλέπουν οι αλλαγές στο Γυμνάσιο που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Όλες οι αλλαγές θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο και θα εφαρμοστούν πιλοτικά.
Στόχος, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, είναι να γίνουν συνολικότερες μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα που θα καταστήσουν το σχολείο δημιουργικό, συνεργατικό και θα κινεί την περιέργεια των παιδιών για τη γνώση και θα εξασφαλίζει υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα.
Αυτές είναι οι αλλαγές που θα ισχύσουν στο Γυμνάσιο από τη σχολική χρονιά 2016-2017
– Το σχολικό έτος του γυμνασίου διαιρείται σε δύο τετράμηνα αντί σε τρία τρίμηνα με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών/τριών.
– Την επόμενη σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε ορισμένα γυμνάσια η εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών από τους καθηγητές τους, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική.
– Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου).
– Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.
– Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων.
– Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο.
– Για τα μαθήματα που δεν θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο, θα εξετάζονται σε ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα το 2ο τετράμηνο ή, εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία.
– Θα γίνει μια παιδαγωγικά ενδεδειγμένη ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες την εβδομάδα.
Πηγή: Υπουργείο Παιδείας
– Χάρη στην αύξηση του αριθμού των εβδομάδων που θα αφιερώνονται στη διδασκαλία εντός του σχολικού έτους παρέχεται η δυνατότητα για μια μείωση των εβδομαδιαίων ωρών ανά τάξη.
– Η μείωση αυτή θα προσφέρει κάποιες ώρες εντός του 7ώρου, στις οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας καθώς και η ενισχυτική διδασκαλία (π.χ. για τις ξένες γλώσσες, ώστε να είναι δυνατή στο σχολείο η προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας).
– Οι βιωματικές δραστηριότητες και τα project που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή» εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο.
– Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης.
– Στο δεύτερο τετράμηνο οι διδάσκοντες/ουσες όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στηνατομική αξιολόγηση των μαθητών/τριών για το δεύτερο τετράμηνο.
– Θα δοκιμαστεί πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων.
– Οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα συνοδεύονται από αντίστοιχη αναμόρφωση της διδακτέας ύλης των γνωστικών αντικειμένων των οποίων οι ώρες θα μειωθούν. Επιτροπές που θα συσταθούν στο πλαίσιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θα αναλάβουν τον περιορισμό της, καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.