Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων!

0

Τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μέσω τηλεφωνικής δημοσκόπησης υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα.

Η ποσοτική έρευνα σε καταναλωτές έγινε τηλεφωνικά σε πανελλαδικό δείγμα 758 νοικοκυριών με τυχαία δειγματοληψία και με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και ειδικού λογισμικού.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 48,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ μάρκετ.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (51,3%) χρησιμοποιούν περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές.

Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχει μέση τιμή 6,3 φορές τον μήνα. Το 66,4% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι 6 φορές μηνιαίως.

Αναφορικά με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη, ποσοστό 61,5% των ερωτηθέντων αφήνει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει.

Ποσοστό 31,4% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και μόνο το 7,1% υπερβαίνει τα 100 ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.

Πάνω από 50 ευρώ η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη σε σούπερ μαρκετ

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 56,91 ευρώ. Η μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ εκτιμήθηκε κατά μέσο όρο στα 305,84 ευρώ.
Το 93% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ.

Τιμές και ποικιλία προϊόντων

Αναφορικά με την μάρκα του κάθε προϊόντος προαποφασισμένο εμφανίζεται το 51% των ερωτηθέντων. Αυτό σημαίνει ότι το 49%, δηλαδή σχεδόν ο ένας στους δύο πελάτες, επιλέγουν μάρκα μέσα στο κατάστημα συγκρίνοντας τις επιλογές που τους δίνει το σούπερ μάρκετ.

Οι ερωτηθέντες δήλωσαν τη σημασία που αποδίδουν όταν ψωνίζουν σε βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων. Εξετάζοντας τη σπουδαιότητα των κριτηρίων επιλογής προϊόντων, βλέπουμε ότι σημαντικότερα θεωρούνται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η ελληνική προέλευση.

Όσον αφορά τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής καταστημάτων σούπερ μάρκετ, η έρευνα έδειξε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων, οι τιμές, η ποικιλία των επιλογών, και οι προσφορές έχουν τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στην επιλογή καταστήματος από τον καταναλωτή.

Προτίμηση σε ελληνικά προϊόντα

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα ελληνικά προϊόντα κατά τις αγορές τους.

υγκεκριμένα, ποσοστό 86,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής

Διευκρινίζεται ότι η ερώτηση αυτή αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κτλ).

  • Ειδικότερα:
  • Ποσοστό 84,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής.
  • Ποσοστό 93,8% δηλώνει ότι θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.
  • Ποσοστό 59,1% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα.
  • Ποσοστό 91,9% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας.
  • Ποσοστό 82,1%πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ: iefimerida.gr


Share.

Leave A Reply