Πώς να απαλλαγείς από τις έμμονες ιδέες!

0

Η ψυχαναγκαστική σκέψη είναι ένα παιχνίδι του μυαλού που οι περισσότερες από εμάς παίζουμε, αλλά δεχόμαστε την ήττα μας. Καθώς αναλύουμε επανειλημμένα τι είπαμε, τι κάναμε ή τι συνέβη σε μία κατάσταση, μπαίνουμε αναγκαστικά σε έναν φαύλο κύκλο. Και όσο σκληρά κι αν προσπαθούμε να απαλλαγούμε από τις σκέψεις, αυτές επανεμφανίζονται χωρίς τη συγκατάθεσή μας, επηρεάζοντας έτσι τη διάθεσή μας – και ενδεχομένως τον τρόπο ζωής μας.

Είτε βιώνεις μία αντίστοιχη κατάσταση είτε γνωρίζεις κάποιον δικό σου, είναι σημαντικό να προσδιορίσεις πώς αυτά τα πρότυπα σκέψης επηρεάζουν εσένα και τους γύρω σου. Πριν μπορέσεις όμως να απαλλαγείς από τις έμμονες ιδέες, θα πρέπει να φτάσεις στο τι τις προκαλεί.

Τι προκαλεί τις ιδεοληπτικές σκέψεις

Οι ιδεοληπτικές σκέψεις συνήθως εμφανίζονται στο μυαλό σου όταν έχει συμβεί μια δυσάρεστη κατάσταση. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία, οι άντρες και οι γυναίκες τείνουν να σκέφτονται ψυχαναγκαστικά όταν έχουν στο ιστορικό τους κάποιο τραύμα, πιστεύουν ότι θα αφήσουν να γίνει αντιληπτό και έτσι η κατάστασή τους είναι ανεξέλεγκτη και αγχωτική, εάν είναι τελειομανείς, νευρωτικοί ή εστιάζουν υπερβολικά στις σχέσεις (τόσο που θυσιάζουν τον εαυτό τους εξαιτίας τους).

Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι οι σκέψεις σου θα μπορούσαν να διαταράξουν τη ζωή σου περισσότερο από ό, τι συνειδητοποιείς. Αν διαπιστώσεις ότι χρειάζεσαι μια ώρα ή δύο για να απαντήσεις σε ένα επαγγελματικό email επειδή θέλεις να είναι τέλειο ή να αναλύσεις βαθιά μια συνομιλία που είχες με έναν φίλο που μόλις συνάντησες, θα μπορούσε να σημαίνει ότι προσπαθείς να ελέγξεις μια κατάσταση για να αποφύγεις ή να καθορίσεις ένα πιθανό αρνητικό αποτέλεσμα.

Πώς να σταματήσεις τις ιδεοληπτικές σκέψεις

Αναγνώρισε και προσδιόρισε το μοτίβο
Η παραμονή μέσα σε ένα σκουριασμένο σχέδιο σκέψης μπορεί να αποδειχθεί εξουθενωτική όταν δεν αντιμετωπιστεί ή σταματήσει αμέσως. Εάν δεν είσαι προσεκτική, μπορεί να εγκλωβιστείς εύκολα σε έναν δυσάρεστο, αρνητικό κύκλο που ενδέχεται να σε κάνει ιδεοληπτική. Την επόμενη φορά που θα συνειδητοποιήσεις ότι είσαι στα πρόθυρα αυτής της διαδρομής,προσπάθησε να κάνεις ένα διάλειμμα από τις σκέψεις, να πάρεις μία βαθιά ανάσα και να προσδιορίσεις το γιατί εμφανίζονται αυτές οι σκέψεις.

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: missbloom.gr


Share.

Leave A Reply