10 τρόποι να «εκπαιδεύσεις» το μυαλό σου για να τρως υγιεινά!

0

Έχεις σκεφτεί ποτέ γιατί μια υγιεινή καθημερινότητα και διατροφή είναι πολύ εύκολη για κάποιους, αλλά πολύ δύσκολη για μερικούς άλλους; Και όμως συμβαίνει, αφού όλα είναι θέμα εκπαίδευσης και συνήθειας. Αν προσπαθείς να τρως υγιεινά γεύματα αλλά συνεχώς αποτυγχάνεις, ένας από τους βασικούς «ενόχους» της κατάστασης αυτής είναι το μυαλό σου.

Όταν αναπτύσσεις μια συνήθεια, αυτή χαράζεται βαθιά στον εγκέφαλό σου. Οι νευρώνες εκκρίνουν τις ανάλογες ορμόνες ευτυχίας ή δυστυχίας, κάθε φορά που την ακολουθείς ή όχι αντίστοιχα. Αυτές οι πεπατημένες οδοί, συνεχίζουν να έχουν γερές βάσεις όσο δεν προσπαθείς να αλλάξεις εσύ η ίδια αυτές τις συνήθειες που έχτισες από νεαρή ηλικία. Το χημικό στοιχείο που βοηθά σε αυτή τη διαδικασία, η μυελίνη, πέφτει μετά την ηλικία των 20 ετών, καθιστώντας δύσκολη τη δημιουργία νέων συνηθειών – αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο.

Τα καλά νέα είναι μπορείς με τους παρακάτω 10 τρόπους να σπάσεις τις κακές συνήθειες, να εκπαιδεύσεις το μυαλό σου σε νέες – και πιο υγιεινές-  και να καταφέρεις να απολαμβάνεις πραγματικά ένα υγιεινό γεύμα. 

Πώς θα τρώω υγιεινά; 10 τρόποι για να το πετύχεις: 

1.Έχε τις υγιεινές επιλογές πολύ πρόχειρες στο σπίτι σου

Όλοι οι άνθρωποι έχουμε την τάση να θέλουμε να επιλέξουμε πάντα την πιο εύκολη οδό. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι, όταν πεινάσεις, θα επιλέξεις να καταναλώσεις ό,τι βρεις πιο εύκολο και πρόχειρο μπροστά σου. Ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος, λοιπόν, που θα σε κατευθύνει στο σωστό δρόμο είναι να κρατήσεις τις ανθυγιεινές επιλογές μακριά από το σπίτι σου και να γεμίσεις τα ντουλάπια της κουζίνας και το ψυγείο σου, με υγιεινά τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς.

2.Φάε με τον σωστό τρόπο

Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν πρέπει να μασάμε και να τρώμε γρήγορα, καθώς δεν προλαβαίνουμε να γευτούμε σωστά την υφή, τη γεύση, τη μυρωδιά των φαγητών με αποτέλεσμα να μην ικανοποιούμε το μυαλό μας. Προσπάθησε να τρως με αργό ρυθμό, να γεύεσαι σε κάθε μπουκιά σου τα αρώματα και τις υφές, να μασάς αργά προτού καταπιείς την τροφή σου.

3.Δώσε… φανταστικά ονόματα στα γεύματά σου

Όταν επισκέπτεσαι ένα εστιατόριο συνήθως θα βρεις στο μενού ονομασίες πιάτων. Σπάνια θα διαβάσεις… «κοτόπουλο με σπανάκι», για παράδειγμα. Αντίστοιχα και εσύ στο σπίτι, όταν προετοιμάζεις το δείπνο σου, άρχισε να σκέφτεσαι πώς θα το ονόμαζες, όπως ακριβώς θα έκανες αν έπρεπε να εμφανίσεις ένα πιάτο σε μενού εστιατορίου. Αυτό θα σε κάνει να δεις το πιάτο με άλλο μάτι και θα περιμένεις με περισσότερη ανυπομονησία να το γευτείς, δημιουργώντας σου ευχάριστα συναισθήματα.

4.Μην ξεχνάς ότι η εμφάνιση του γεύματος παίζει καθοριστικό ρόλο και είναι το κλειδί

Φτιάξε τέλεια, πολύχρωμα και διασκεδαστικά πιάτα βάζοντας τις πιο υγιεινές τροφές στα πιο όμορφα πιάτα. Πρόσθεσε λαχανικά ή φρούτα για έξτρα χρώμα και όμορφη διακόσμηση. Γαρνίρισε τα πιάτα με ξύσμα εσπεριδοειδών, μαϊντανό, βασιλικό ή σκόνη κανέλας.  Όταν κάνεις το φαγητό σου μια ευχάριστη εμπειρία, θα δημιουργήσεις θετικές αναμνήσεις και θα ενισχύσεις τις νευρικές οδούς που θα σε ενθαρρύνουν να επιλέξεις και πάλι το υγιεινό φαγητό στο μέλλον.

5.Πρόσθεσε ποικιλία γεύσεων στο πρόγραμμά σου

Είναι γεγονός πως όλοι μας αγαπάμε την ποικιλία. Με την ενσωμάτωση διαφορετικών υφών, χρωμάτων και μπαχαρικών στα πιάτα σου, και συνδυάζοντας τις γεύσεις για ένα πιο σύνθετο γευστικό αποτέλεσμα, κρατάς τον εγκέφαλό σου ικανοποιημένο. Όσο μεγαλύτερη απόλαυση νιώθεις από τα υγιεινά σου γεύματα, τόσο περισσότερο το μυαλό σου θα συνδέει τις τροφές αυτές με το κέντρο αμοιβής του εγκεφάλου και θα επιδιώξει να επαναλάβει αυτή την ευχάριστη εμπειρία.

6.Ψηλά ποτήρια, μικρά πιάτα

Όταν πίνεις ένα ποτό σε ένα ψηλότερο και πιο λεπτό ποτήρι, νιώθεις πως πίνεις μεγαλύτερη ποσότητα από ένα κοντύτερο και πιο φαρδύ ποτήρι (που ωστόσο χωράει ίση ποσότητα). Το ίδιο ισχύει και με τα πιάτα.  Όταν σερβίρεις το φαγητό σε μεγαλύτερο πιάτο θα τρως περισσότερο από ότι αν το βάλεις σε ένα μικρότερο. Αυτές οι… «ψευδαισθήσεις» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εξαπατήσουν το μυαλό σου και να σκέφτεσαι ότι καταναλώνεις μεγαλύτερες ποσότητες από ό,τι στην πραγματικότητα….

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: missbloom.gr


Share.

Leave A Reply