Μάθε για τον θυμό όλα όσα θα σε βοηθήσουν να τον διαχειριστείς!

0

Συχνά με ρωτάνε «θυμώνεις ποτέ; Δε μπορώ να σε φανταστώ θυμωμένη». Μα υπάρχει άνθρωπος που δεν θυμώνει;  Όλοι βιώνουμε αυτό το συναίσθημα, το οποίο μπορεί να γίνει τοξικό, εάν δεν το διαχειριστούμε.

Ο θυμός μάς βοηθά να προστατέψουμε τον εαυτό μας και τους στόχους μας. Είναι μια φυσική αντίδραση σε απειλές, στην επιθετικότητα των άλλων και ίσως στην απώλεια. Ωστόσο, ο θυμός είναι ο μανδύας, η πανοπλία που κρύβει κάποια βαθύτερα συναισθήματα.

Ο θυμός είναι η μάσκα μας που μας βοηθάει να εκφράσουμε έμμεσα συναισθήματα, όπως ο φόβος, η απελπισία, η αβοηθησία, η μοναξιά, η απογοήτευση, η αυτολύπηση, η ντροπή, η ανασφάλεια, η ασέβεια, η ζήλεια, η ενοχή, η πίεση, το άγχος, η κούραση ή η μετάνοια.

Πόσο πιο δυνατή νομίζεις ότι φαίνεσαι όταν αντί για όλα τα παραπάνω συναισθήματα, δείξεις μόνο τον θυμό σου; Ο θυμωμένος νιώθει δυνατός. Αυτός όμως που θα δείξει τη λύπη ή την ανασφάλειά του μοιάζει αδύναμος. Είναι όμως έτσι η πραγματικότητα;

Έρευνες λοιπόν έχουν δείξει πως αν αφεθούμε στον θυμό, σταδιακά θα οδηγηθούμε σε περισσότερο θυμό και επιθετικότητα. Επίσης, δημιουργούμε γύρω μας ένα εχθρικό περιβάλλον  που χαρακτηρίζεται από ένταση. Αν εσύ θα εκτονώνεις το θυμό σου, είναι σαν σιωπηλά να συναινείς στο να κάνουν και οι γύρω σου το ίδιο. Έτσι, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος ερεθίσματος, θυμού και σταδιακά περισσότερου θυμού.

Έτσι, το καλύτερο που έχεις να κάνεις για τον εαυτό σου και τους άλλους, είναι να διαχειρίζεσαι το θυμό σου.

Πώς να διαχειριστείς τον θυμό σου

  1. Αρχικά, προσπάθησε να εντοπίσεις ποια είναι τα αρχικά συναισθήματα και οι αρχικές σου σκέψεις μετά το ερέθισμα. Ένιωσες ανασφάλεια, αβοηθησία  ή ασέβεια; Θυμήσου, ο θυμός δεν σχετίζεται με τον άλλο που νιώθεις ότι σου τον προκάλεσε, αλλά με εσένα και μόνο.
  2. Ο θυμός σου δείχνει ότι βρίσκεσαι σε μια κατάσταση που νιώθεις ότι απειλεί το εγώ σου.  Ο θυμός σου δείχνει ότι έχεις προσδοκίες από το άλλο άτομο και ότι είναι σημαντικό για εσένα να συμμορφωθεί στις πεποιθήσεις και τις προσδοκίες σου. Κάποιες φορές θυμώνουμε με άτομα που στην πραγματικότητα δεν είναι σημαντικά για εμάς ή μπορεί να είναι και σχεδόν άγνωστα. Συνειδητοποιώντας λοιπόν την μη ρεαλιστική φύση αυτής της σκέψης, ίσως αλλάξει και το αρχικό συναίσθημα. Δεν μπορεί δηλαδή να νιώθεις ασέβεια από κάποιον που ούτε σε γνωρίζει… όσο θυμώνουμε, υπάρχει η μη ρεαλιστική πεποίθηση μέσα μας ότι οι άλλοι πρέπει να σκέφτονται όπως εμείς.
  3. Προσπάθησε να αποβάλλεις τις διπολικές σκέψεις. Δεν υπάρχει μόνο το άσπρο και το μαύρο. Υπάρχει και το γκρι. «Πάντα με παρακούς» ή «Ποτέ δε νοιάζεσαι για μένα». Αυτές οι ακραίες σκέψεις, θα σε οδηγήσουν σε έντονη απογοήτευση.
  4. Κάνε ένα διάλειμμα. Απομακρύνσου και δώσε λίγο χρόνο στον εαυτό σου τη στιγμή που νιώθεις έντονο θυμό. Συνεννοήσου και με τους γύρω σου, πως όταν κάποιος είναι πολύ θυμωμένος, καλό είναι οι υπόλοιποι να τον αφήνουν λίγο να ηρεμήσει.
  5. Χρησιμοποίησε τις στιγμές που θυμώνεις για να καταλάβεις καλύτερα τον εαυτό σου. Συχνά, θυμώνουμε όταν η ερμηνεία της συμπεριφοράς του άλλου νομίζουμε ότι μας αντιπροσωπεύει. Όταν δηλαδή θεωρούμε ότι ο άλλος έχει δίκιο. Αν δηλαδή νιώθουμε ότι δεν είμαστε άξιοι σεβασμού ή ότι για κάποιο λόγο οι άλλοι δεν μας σέβονται, τότε εύκολα το συναίσθημα αυτό θα ενεργοποιηθεί από κάποια συμπεριφορά τους. Η συμπεριφορά τους ωστόσο μπορεί να μη σχετίζεται με αυτό. Αν θεωρούμε ότι είμαστε αδύναμοι, σπάταλοι ή αναξιόπιστοι, όταν καταλάβουμε ότι οι άλλοι μπορεί με τη συμπεριφορά τους να υπονοούν τα παραπάνω για εμάς μπορεί να φτάσουμε σε τρομερό θυμό. Θυμώνουμε λοιπόν όταν έχουμε δώσει την εξουσία στον άλλον να μας κρίνει και θεωρούμε ότι προβάλει τις αδυναμίες που νομίζουμε ότι έχουμε….

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: missbloom.gr


Share.

Leave A Reply