Πώς μπορείς να περιορίσεις την κακή αυτοκριτική;

0

Δεν ευθύνεσαι εσύ για όλα τα κακά, απλά μερικές φορές συμβαίνουν.

Η αυτοκριτική είναι μια ευεργετική διαδικασία: συνειδητοποιείς τα κακά, τα διορθώνεις, βελτιώνεις τα ήδη καλά και καταλήγεις να έχεις μια πλήρης γνώση του εαυτού σου. Όμως ορισμένες φορές και λόγω κάποιων καταστάσεων η κριτική αυτή μετατρέπεται σε άσχημη με αποτέλεσμα να μειώνεται η αυτοπεποίθησή σου και αυτό να βγαίνει και προς τα έξω. Δεν έχει νόημα να είσαι περισσότερο αυστηρός με τον εαυτό σου, γιατί στο τέλος, αυτό που θέλεις να πετύχεις, δε θα επιτευχθεί ποτέ.

1. Βάλε τα αρνητικά σε ένα κουτί (μιλώντας πάντα μεταφορικά)

Όταν εσύ η ίδια κρίνεις άσχημα τον εαυτό σου, στο μυαλό σου ορθώνεται “ένας τυφώνας αποτυχίας”. Έτσι, την επόμενη φορά που ένα αρνητικό θα εισβάλλει στη σκέψη σου, πάρε μερικές βαθιές αναπνοές και στη συνέχεια πες “περιόρισε γρήγορα αυτό που σκέφτεσαι και βάλε το μέσα στο κουτί”.

Έχοντας στο μυαλό σου μια μικρή έκταση των προβλημάτων που σε βαραίνουν (και μεταφορικά μιλώντας, κλείνοντάς τα όλα σε ένα κουτί) αντιλαμβάνεσαι ότι τίποτε δεν είναι άλυτο και το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος είναι στην ουσία πιο μικρό. Έτσι, νιώθεις πιο δυνατός και σίγουρος, βάζοντας τις δυνάμεις σου πάνω από οποιοδήποτε εμπόδιο.

2. Αγάπησε τις ατέλειες σου

Θα νιώσεις σίγουρα πιο απελευθερωμένος και χαλαρός (για να μην αναφέρουμε την τεράστια μείωση του στρες) αν σταματήσεις να θέτεις πολύ ψηλά τον πήχη. Η τελειομανία μπορεί να γίνει πολύ καταστροφική, ειδικά όταν για τον ένα ή άλλο λόγο τελικά οι στόχοι σου δεν μπορούν να επιτευχθούν. Να είσαι σίγουρη ότι εσύ, από την πλευρά σου, έκανε ότι καλύτερο μπορούσες για να γίνουν όλα όπως τα σχεδίασες. Αν δεν πάνε καλά, να θυμάσαι, ότι πάντα υπάρχει αυτό που λέμε αστάθμητος παράγοντας και δυστυχώς ελοχεύει στην γωνία.

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: missbloom.gr


Share.

Leave A Reply