H Σύρος έγινε μητρόπολη του animation και η Bίκυ Μοσχολιού ταινία κινουμένων σχεδίων!

0

Κόντρα σε κάθε δυσκολία, το πρώτο παγκοσμίως φεστιβάλ animation μέσα στην πανδημία έγινε στην Ελλάδα και δη στη Σύρο. Το Animasyros κάνει απολογισμό μετά την επιτυχία της φετινής διοργάνωσης.

Ο ιδρυτής του Βασίλης Καραμητσάνης μάς εξηγεί όλες τις μεγάλες τομές, τις αλλαγές που έρχονται στον κλάδο διεθνώς.

«Ζήσαμε μια demo κατάσταση», λέει μειδιώντας ο γνωστός νομικός Βασίλης Καραμητσάνης που πριν από 12 χρόνια ίδρυσε το φεστιβάλ Animasyros, ένα φεστιβάλ αφιερωμένο στο animation, με έδρα την Σύρο. Σήμερα, έχει κατορθώσει να γίνει ένα από τα 20 κορυφαία και πλέον επιδραστικά σε όλο τον κόσμο. Είναι παράξενο, η Ελλάδα των ελάχιστων μέσων και της μικρής εμπειρίας στον οπτικοακουστικό χάρτη να έχει μια τέτοια διάκριση. Αν αυτή τη διαπίστωση την έκαναν κοινό, δημιουργοί και δημοσιογράφοι εδώ και χρόνια, αυτό τον Σεπτέμβριο, από 23 ως τις 27, ο πήχης ανέβηκε δραματικά υψηλότερα, αφού ούτε η πανδημία δεν έκανε το Φεστιβάλ να σιγήσει.

«Η πανδημία μάς προετοίμασε με ένα βεβιασμένο τρόπο για την επόμενη μέρα των οπτικοακουστικών φεστιβάλ» λέει στο iefimerida o κύριος Καραμητσάνης.
Ο φυσικός κόσμος παραμένει ανυπέρβλητος
Αντιθέτως. Η δυσκολία, η πρόκληση της πανδημίας, γέννησε ένα νέο είδος, μια νέα μορφή ζωής για το φεστιβάλ, στην 13 του διοργάνωση. Αυτή την demo κατάσταση που περιγράφει ο Βασίλης Καραμητσάνης και που αποτυπώθηκε στον τίτλο του φεστιβάλ: «Phygital». Το φυσικό εισέρχεται στο ψηφιακό και συγκροτούν μια οντότητα. «Η πανδημία μάς προετοίμασε με ένα βεβιασμένο τρόπο για την επόμενη μέρα των οπτικοακουστικών φεστιβάλ» λέει στο iefimerida o κύριος Καραμητσάνης. «Ηρθε για να μας υπομνήσει ότι η ψηφιακή εμπειρία επουδενί μπορεί να υποκαταστήσει τη φυσική εμπειρία, να μας θυμίσει πόσο πολύτιμη και χρήσιμη είναι τόσο για λόγους ψυχολογικούς όσο και για λόγους σύναψης συνεργασιών μεταξύ διαφορετικών τεχνών. Ο φυσικός κόσμος παραμένει ανυπέρβλητος».

Phygital, ένας νεολογισμός στα χρόνια της πανδημίας
Ένα μέρος του φεστιβάλ έγινε λοιπόν ψηφιακά -με 6.000 θεατές από όλο τον κόσμο να το παρακολουθούν καθημερινά- και το υπόλοιπο με φυσική παρουσία και τη συμμετοχή 1.000 ατόμων με όλα τα μέτρα ασφαλείας και social distancing που επιβάλλει ο κορωνοϊός. Εκεί αποδίδεται και αυτός ο νεολογισμός του τίτλου, το phygital. Περισσότερες από 3.000 ταινίες υποβλήθηκαν στο Φεστιβάλ, ενώ επελέγησαν και παρουσιάστηκαν 180 ταινίες από 40 διαφορετικές χώρες. Η Τσεχία ήταν η τιμώμενη χώρα, ενώ για μία ακόμα χρονιά δόθηκε από το Animasyros ξεχωριστή σημασία στην ανάδειξη των δεσμών με την Ευρώπη και στον πλούτο των αξιών της μέσα από ειδικό πρόγραμμα. Παράλληλα η αγαπημένη συνήθεια συνάντησης του animation με άλλες Τέχνες (θυμόμαστε το περσινό ραντεβού του με την όπερα) οδήγησε φέτος στην καλλιγραφία. Μια τέχνη τόσο παλιά, προσωπική, χειροποίητη συνάντησε το animation με έναν τρόπο αναπάντεχο. Οι στενές σχέσεις με τον κόσμο του animation σε Γαλλία, Κύπρο, Ισπανία αναδύθηκαν ξανά, μαζί με το 5ο κατά σειρά αφιέρωμα Animapride, ταινίες με ΛΟΑΤΚΙ θεματολογία.

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: iefimerida.gr

 



Share.

Leave A Reply