Σύμφωνα με το BBC αλλά και η σελίδα για θέματα καταναλωτή Money Saving Expert, υπάρχουν στη Βρετανία και άλλες χώρες, αλλεπάλληλες καταγγελίες καταναλωτών, για υπέρογκες χρεώσεις σε λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας και το πρόβλημα φαίνεται να σχετίζεται με τη χρήση των emoticons στα γραπτά μηνύματα (sms).
Το πρόβλημα αφορά παλαιότερα μοντέλα κινητών, με κάποια μοντέλα Samsung και Apple να έχουν το μεγαλύτερο θέμα.
Η υπερβολική χρέωση έχει να κάνει με το πώς “διαβάζουν” ορισμένα λογισμικά τα εμότικονς. Ορισμένα παλαιότερα handsets, μετατρέπουν αυτόματα το κείμενο που περιέχει εμότικονς σε (multi-media service) που έχει άλλη χρέωση ή δεν περιλαμβάνεται σε πακέτα δωρεάν χρόνου ομιλίας και μηνυμάτων.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν:
Οι πελάτες να επικοινωνούν με τον πάροχο τους για να ενημερώνονται τι ισχύει για κάθε εταιρεία αλλά και το μοντέλο του κινητού τους.
Να προσέχουν αν το κινητό τους ειδοποιεί ότι το SMS μετετράπη σε MMS.
Να αποφεύγουν τη χρήση εμότικονς, τουλάχιστον μέχρι να ενημερωθούν για το τι ισχύει.
Να χρησιμοποιούν, όσο μπορούν, υπηρεσίες δωρεάν ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου όπως το Apple’s iMessage, το WhatsApp ή το Viber, ειδικά για μεγαλύτερης έκτασης sms.