Τι κοιτάζει ο Έλληνας καταναλωτής στη συσκευασία τροφίμων
Σίγουρα το περιεχόμενο μιας συσκευασίας είναι το σημαντικότερο. Σε ένα όμορφο χάρτινο κουτί που περιέχει ένα burger, το σημαντικότερο είναι το burger να είναι γευστικό. Και όμως, η αλήθεια δεν είναι τόσο προφανής και ενδεχομένα μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας να το αποδυκνείει περίτρανα.
90% των Ελλήνων τους απασχολεί η υγιεινή διατροφή
Οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων φαίνεται πως αλλάζουν κάθετα, καθώς 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν οτι τους απασχολούν οι εξελίξεις της αγοράς προΐόντων υγιεινής διατροφής, ενώ μόλις το 7% δηλώνει πως δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον. (Focus Bari, 2016)
Παράλληλα, ο Έλληνας καταναλωτής δηλώνει πλέον πως τον ενδιαφέρει πολύ η ύπαρξη συντηρητικών στο τι τρώει αλλά και η διαδικασία παραγωγής ενός προΐόντος μέχρι να φτάσει στο πιάτο του.
82% προτιμά ανακυκλώσιμες συσκευασίες
Τέλος, σημειώνεται πως μεγάλη σημασία δίνεται πλέον στην ύπαρξη βιταμινών ενώ το 82% των Ελλήνων προτιμά συσκευασίες οι οποίες είναι ανακυκλώσιμες και κατασκευασμένες με τρόπο που σέβεται το περιβάλλον.
Στην ίδια έρευνα που έγινε για λογαριασμό κορυφαίας εταιρίας στο χώρο της συσκευασίας, σημειώνεται πως 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές, δηλώνει πως η συσκευασία είναι σημαντική για την ασφάλεια στη διατροφή.
82% προτιμά συσκευασίες που να σέβονται το περιβάλλον
Συγκεκριμένα, το 85% θεωρεί πως μια καλή συσκευασία είναι ικανή να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τα θρεπτικά συστατικά ενός προΐόντος ενώ το 82% δηλώνει πως είναι σημαντικό μια συσκευασία να εχει κατασκευαστεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.
71% προτιμά συσκευασίες που βολεύουν στο δρόμο ή το γραφείο
Επίσης φαίνεται πως οι Ελληνίδες δίνουν τεράστια σημασία στο να είναι μια συσκευασία πρακτική και εύχρηστη ενώ συνολικά, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες στην έρευνα επιθυμούν να χρησιμοποιούν τη συσκευασία στο δρόμο ή τη δουλειά. Μάλιστα, το τελευταίο αυτό στοιχείο, σημειώνει ποσοστό 71% στις απαντήσεις των ερωτηθέντων.
Οι συμμετέχοντες σημειώνουν επίσης πως είναι ιδιαίτερα θετικοί απέναντι σε χάρτινες συσκευασίες (κυρίως γυναίκες και μητέρες) καθώς τις θεωρούν ιδιαίτερα χρηστικές και τους διευκολύνουν στη δύσκολη καθημερινότητα.
Δέκα τάσεις για τη διατροφή και τη συσκευασία
- Το 60% των καταναλωτών αναζητούν προϊόντα με οφέλη για την υγεία.
- 1 στους 2 καταναλωτές ανησυχεί για την έλλειψη βιταμινών στην υγεία του.
- Το 67% επιλέγει συσκευασίες που διατηρούν το προϊόν όσο πιο φρέσκο γίνεται.
- Κριτήρια είναι η ασφάλεια, η χώρα προέλευσης και βαθμός που εμπιστεύονται μια μάρκα.
- 60% θα προτιμήσουν προϊόντα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα τους.
- Το 80% των καταναλωτών προσπαθεί να ανακυκλώνει τακτικά.
- 73% τρώει snack παραλείποντας γεύματα.
- Η παγκοσμιοποίηση δίνει ευκαιρία σε τροφές πρωτότυπες και έξω από τα συνηθισμένα.
- 8 στους 10 καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν προϊόντα που φτιαγμένα στα μέτρα τους.
- Η πιο σύγχρονη τάση στις ετικέτες είναι η διάδραση. Συγκεκριμένα ετικέτες τις οποίες όταν αγγίζει ο καταναλωτής τον ενημερώνουν αν το προϊόν είναι ασφαλές για κατανάλωση (π.χ. αν έχει λήξει) ή ετικέτες που έχουν τη δυνατότητα να πλύνουν το προϊόν (φρούτο), ώστε ο καταναλωτής να μπορέσει να το καταναλώσει αμέσως μετά την αγορά και εν κινήσει.