NEWSFEED

Το «ματωμένο» τρόφιμο που άρχισε να μη σερβίρεται σε εστιατόρια!

today12/12/2018 4

Φόντο
share close

Αυξάνονται διαρκώς τα εστιατόρια στη Βρετανία και την Ιρλανδία που σταματούν να προσφέρουν πιάτα που περιέχουν αβοκάντο. Και το κάνουν κυρίως για λόγους ηθικής όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ιδιοκτήτες τους.

Το Μεξικό αποτελεί την πατρίδα του φρούτου-υπερτροφής καθώς παράγει το 45% της παγκόσμιας αγοράς. Πολλές εκτάσεις καλλιεργητών αβοκάντο στη χώρα έχουν περάσει στα χέρια τοπικών βαρώνων ναρκωτικών που κερδίζουν περίπου 165 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μόνο από τις εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν δώσει στο φρούτο την ονομασία «ματωμένο αβοκάντο».

Η Katy Brill είχε φτάσει να σερβίρει 1.000 πιάτα την εβδομάδα που περιείχαν αβοκάντο, στο εστιατόριό της στο Μπάκιγχαμσαϊρ. Κι όμως πήρε την απόφαση να το αφαιρέσει από το μενού, για λόγους ηθικής, όπως λέει, καθώς υπάρχει η σύνδεση του φρούτου με τα καρτέλ. Εκτός αυτού «είναι τρελό να περιμένεις ότι μπορείς να αγοράσεις φρούτα όπως οι φράουλες για παράδειγμα, όλο το χρόνο», λέει στον Guardian και προσθέτει: «Αγοράζω σπαράγγια, όταν είναι η εποχή τους καθώς είναι πολύ καλύτερα τότε».

Το αβοκάντο πουλάει σαν τρελό τα τελευταία χρόνια καθώς σύμφωνα με το κέντρο για την προώθηση των εισαγωγών από αναπτυσσόμενες χώρες (CBI), οι εξαγωγές αβοκάντο στην Ευρώπη σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε αξία μεταξύ του 2013 και του 2017.

Ο επικεφαλής σεφ του Wildflower, ενός εστιατορίου για χορτοφάγους στο Λονδίνο, βλέπει ομοιότητες στην πορεία ζήτησης του αβοκάντο με την κινόα, που είχε γίνει της μόδας λίγα χρόνια πριν. «Είχε φτάσει σε τέτοιο σημείο η τιμή της κινόα που είχε γίνει υπερβολικά ακριβή για τους ανθρώπους στις χώρες παραγωγής της, κάτι που θεωρώ πως είναι λάθος», λέει στον Guardian ο Joseph Ryan προσθέτοντας πως έχει αρχίσει πια να χάνει το ενδιαφέρον του για το αβοκάντο.

Ο ιδιοκτήτης και σεφ του βραβευμένου με αστέρι Michelin εστιατορίου Aniar, στο Γκόλγουεϊ της Ιρλανδίας, JP McMahon αφαίρεσε από το μενού τα «ματωμένα διαμάντια του Μεξικού», όπως χαρακτηρίζει τα αβοκάντο, λόγω «των αεροπορικών μιλίων, της αποδάσωσης και των προβλημάτων με τα καρτέλ στο Μεξικό».

Κατά την άποψή του, μάλιστα, οι καταναλωτές θα πρέπει να αλλάξουν τη στάση τους σε ό,τι έχει να κάνει με τα εποχιακά προϊόντα.

«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τι είναι στην εποχή του και πότε είναι η εποχή ενός προϊόντος. Έχουμε χωρίσει τελείως από αυτό», σημειώνει. «Έχουμε αρκετά προϊόντα με πλούσιες θρεπτικά συστατικά. Αν θέλετε βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία το κέιλ (kale, είδος λαχανίδας) είναι μια καλή επιλογή. Η σελινόριζα, οι αγκινάρες, είναι προϊόντα που αναπτύσσονται αυτήν την εποχή του χρόνου».

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr

Συντάχθηκε από: MESSINIA RADIO

Rate it