Στον αχανή κόσμο του ίντερνετ (και των νέων τεχνολογιών) μπορείς, λένε, να βρεις τα πάντα. Κάθε πλευρά της ζωής μας, έχει το ψηφιακό του ταίρι και εξαίρεση δεν αποτελούν ούτε οι ερωτικές σχέσεις.
Με αιχμή του δόρατος το Tinder, στα καταστήματα για φορητές συσκευές, όπως και στον Ιστό μπορεί να βρει κανείς ουκ ολίγες -ειδικές στην εύρεση συντρόφου- εφαρμογές και ιστοσελίδες. Και μπορεί στη χώρα μας η χρήση τέτοιων… μεθόδων να είναι αμελητέα, στο εξωτερικό όμως και κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη και στην Αμερική, δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι αναζητούν παρτενέρ μόνο μέσω του Tinder.
Η εφαρμογή που έκανε την εύρεση συντρόφου… παιχνίδι
Τι είναι όμως το Tinder; Μερικά χρόνια πριν, μια startup με έδρα το Λος Άντζελες, κυκλοφορεί μια διαφορετική εφαρμογή γνωριμιών η οποία στοχεύει στην κοινωνική και εκτός του σπιτιού δυνατότητα γνωριμίας, εξοβελίζοντας μια και καλή τους παράγοντες που αποτρέπουν τη χρήση τέτοιων ψηφιακών εργαλείων.
Αρχικά, η εφαρμογή εντοπίζει τη θέση του χρήστη μέσω GPS, συλλέγει στοιχεία από το προφίλ του στο Facebook και κατόπιν του παρουσιάζει πιθανούς υποψηφίους, που η εφαρμογή κρίνει ότι ταιριάζουν. Παράλληλα, μπορούμε να θέσουμε σαν κριτήριο την ηλικία και την απόσταση που μας χωρίζει από το πιθανό ταίρι, ώστε η κατά πρόσωπο συνάντηση να γίνει εύκολα.
Σήμα-κατατεθέν της εφαρμογής είναι ο τρόπος πλοήγησης, το «swipe», δηλαδή η κίνηση με το δάχτυλο στην οθόνη του κινητού, για να επιλέξουμε ποιοι χρήστες μας ενδιαφέρουν ερωτικά (σύρσιμο δεξιά) και ποιοι όχι (σύρσιμο αριστερά).
Εάν και ο άλλος τώρα σύρει την οθόνη με τη φωτογραφία μας στα δεξιά, η σύνδεση είναι πλέον δυνατή και μπορούμε να αρχίσουμε τη συζήτηση μέσω γραπτών μηνυμάτων.
Βασικό στοιχείο για τη χρήση του Tinder είναι, όπως προείπαμε, εκτός από την καταγραφή της τοποθεσίας μας και η δημιουργία ενός προφίλ του χρήστη, βασισμένο κατά βάση σε στοιχεία που αντλούνται από το Facebook. Ένα προφίλ στο Tinder περιλαμβάνει όνομα, ηλικία, 6 φωτογραφίες (επιλογής του χρήστη) και κάθε like που έχουμε κάνει στο Facebook. Το τελευταίο στοιχείο αποτελεί «κλειδί» στη λειτουργία του Tinder, καθώς βάση των likes καταλαβαίνει τα ενδιαφέροντα του καθενός και βρίσκει ταιριαστούς συντρόφους. Πρόσφατα, η εφαρμογή προσέθεσε τη δυνατότητα διαμοιρασμού της εκπαίδευσης και εργασίας στο προφίλ του χρήστη, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο την εύρεση ανθρώπων με τους οποίους ταιριάζουμε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η εφαρμογή τροποποίησε τους όρους χρήσης, απαγορεύοντας τη χρήση σε ανήλικους κάτω των 18 ετών. Προηγουμένως, υπήρχε ξεχωριστό τμήμα για χρήστες από 13 έως 17 ετών.
Το Tinder (και οι χρήστες του) σε αριθμούς
Σύμφωνα με έρευνα, περίπου 50 εκατ. άνθρωποι είναι ενεργοί χρήστες του Tinder, οι οποίοι ελέγχουν την εφαρμογή γύρω στις 11 φορές την ημέρα, ξοδεύοντας περίπου 90 λεπτά το 24ωρο.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα δεδομένα, κάθε ημέρα γίνονται περίπου 26 εκατομμύρια «ταιριάσματα» μεταξύ χρηστών, τα οποία προκύπτουν από περίπου 1,6 δισεκατομμύρια «swipes». Από το 2012 μέχρι σήμερα, υπολογίζεται ότι έχουν γίνει 8 δισεκατομμύρια «ταιριάσματα».
Όσο για τις ηλικίες των χρηστών, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε το Μάιο του 2015, πριν την απαγόρευση σε ανήλικους, το 38% ήταν ηλικίας 16-24 και η συντριπτική πλειοψηφία του 45%, ηλικίας 25-34. Οι ηλικίες 35 και πάνω αποτελούσαν μόλις το 17%!
Από την ίδια μελέτη προέκυψε ότι το 30% των χρηστών είναι παντρεμένοι και το 12% έχουν σχέση.
Οδηγίες… για το ιδανικό προφίλ
Όπως γίνεται αντιληπτό από τον τρόπο λειτουργίας του Tinder, κομβικό ρόλο παίζει η φωτογραφία που κάθε χρήστης δημοσιεύει. Έτσι, η μεγαλύτερη προσπάθεια γίνεται για τη λήψη και δημοσίευση της πιο ελκυστικής φωτογραφίας!
Το παραδέχτηκε άλλωστε και ο ίδιος ο CEO της εταιρείας, Sean Rad, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι οι φωτογραφίες προφίλ είναι πιθανότερο να σας εξασφαλίσουν ένα ραντεβού. «Όταν η φωτογραφία εκφράζει κάτι για τα ενδιαφέροντά σου, όπως ένας σκιέρ να κάνει σκι, ή κάτι για την προσωπικότητά σου, τα καταφέρνεις καλύτερα», συμπλήρωσε.
Πρόσφατη ανάλυση 12.000 φωτογραφιών προφίλ, έδειξε και τις τάσεις που κυριαρχούν στην εφαρμογή: Στο 72% των εικόνων κυριαρχούν τα ουδέτερα χρώματα στα ρούχα, ενώ μειοψηφία είναι τα φανταχτερά και έντονα. Ιδιαίτερα δημοφιλές αποδεικνύεται μάλιστα το μαύρο!
Η εφαρμογή για σεξ που έγινε πλέον… κοινωνικό δίκτυο
Όταν το Tinder έκανε το ντεμπούτο του, χρησιμοποιούταν κυρίως σαν ένας τρόπος για μια εύκολη γνωριμία με τελικό στόχο το κρεβάτι. Γι’ αυτό άλλωστε σημασία είχε δοθεί πρωτίστως στον παράγοντα «απόσταση» απ’ ό,τι στα κοινά ενδιαφέροντα. Τα πράγματα, πλέον, όμως, έχουν αλλάξει. Κι αυτό δεν σημαίνει ότι το σεξ βγήκε από το τραπέζι και τους… στόχους των χρηστών.
Πλέον, όμως, καθώς η κοινότητα του Tinder μεγαλώνει και διευρύνεται, η εταιρεία δείχνει ξεκάθαρα τους στόχους της να μετατρέψει την εφαρμογή σε ένα ακόμη κοινωνικό δίκτυο ή έστω μια εφαρμογή με χαρακτηριστικά social media. Το μπλε σύμβολο επιβεβαίωσης δίπλα σε ορισμένα ονόματα υπάρχει κι εδώ, καθώς οι διάσημοι έχουν αρχίσει να πυκνώνουν τις γραμμές του Tinder. Παράλληλα, εμφανίστηκε και νέα λειτουργία ονόματι «Tinder Social» για τη δημιουργία ομάδας φίλων, με πάνω από 2 χρήστες, ενώ δυνατή είναι πλέον και η αποστολή προσώπων του Tinder σε φίλους μας που θεωρούμε ότι ταιριάζουν. Με άλλα λόγια, το Tinder δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του να προχωρήσουν… σε προξενιά!
Η εταιρεία, τέλος, κοιτά να ενισχύσει και το κοινωνικό της προφίλ, με καμπάνιες όπως αυτή το Δεκέμβριο του 2015 για την ευαισθητοποίηση για τη δωρεά οργάνων σε συνεργασία με το βρετανικό «ΕΣΥ» (NHS).
Οι εναλλακτικές του Tinder
Το Tinder έφερε επανάσταση στο ψηφιακό σύμπαν των online γνωριμιών, αίροντας το στίγμα που κουβαλούσαν sites, όπως το match.com, που αν και δημοφιλή με τα μέτρα της εποχής τους, απευθύνονταν σε περιορισμένο κοινό. Το Tinder έκανε τη διαδικασία εύρεσης συντρόφου περισσότερο ένα κοινωνικό παιχνίδι και λιγότερο μια άβολη κατάσταση με απρόβλεπτα και αμφίβολα αποτελέσματα.
Το νήμα πήραν κι άλλοι δημιουργοί με αποτέλεσμα πλέον να κυκλοφορούν κάμποσες εφαρμογές με τον ίδιο στόχο, αλλά διαφορετική προσέγγιση. Ας δούμε ορισμένες εξ αυτών…
OK Cupid
Θεωρείται το αντίπαλον δέος του Tinder, όντας μια από τις καλύτερες onliine πλατφόρμες γνωριμιών, ενώ προσφέρει περισσότερες δυνατότητες διασύνδεσης από το Tinder. Το «Quickmatch» λειτουργεί κι αυτό μέσω «swipe», υπάρχουν όμως κι άλλοι τρόποι που βασίζονται σε ερωτήσεις σε στυλ ναι/όχι, και παρουσιάζουν ανθρώπους με τους οποίους ταιριάζετε. Από τη λίστα που παρουσιάζεται, μπορείτε να περιηγηθείτε στα προφίλ των χρηστών και να στείλετε μηνύματα σε όσους σας ενδιαφέρουν.
Plenty of Fish
Μια ακόμη δημοφιλής εφαρμογή που παρουσιάζει πιθανά ταίρια βάσει διαφόρων αλγορίθμων όπως: «τα ταίρια μου», «ντόπιοι», «πλήρως ταιριαστοί» ή «συνάντησέ με». Όλα αυτά επιτρέπουν να δείξεις κλιμακούμενα πόσο σε ενδιαφέρει κάποιο, δίνοντας επιλογές στην αλληλεπίδραση.
How About We
Η εφαρμογή αυτή στοχεύει στο πρώτο ραντεβού, για την ακρίβεια στο ονειρικό πρώτο ραντεβού: Οι χρήστες συμπληρώνουν μια σελίδα με προτάσεις για το ραντεβού που θα επιθυμούσαν και κατόπιν μπορούν να περιηγηθούν στις προτάσεις άλλων χρηστών σε κοντινή απόσταση.
Bumble
Η εφαρμογή αυτή σχεδιάστηκε από έναν πρώην υπάλληλο του Tinder αφότου αυτός εγκατέλειψε την εταιρεία. Στόχος του να αποτρέψει τα προβλήματα μεταξύ φύλων στις εφαρμογές γνωριμιών. Περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του Tinder με δύο όμως κομβικές τροποποιήσεις: Μόνον οι γυναίκες μπορούν να στείλουν πρώτες μήνυμα σε περίπτωση που επιτευχθεί το «ταίριασμα» κι εάν δεν το κάνουν, η επαφή εξαφανίζεται μέσα σε24 ώρες.
Πηγή: