Ολυμπία Οδός: Πώς θα «τρέξει» ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος!

0

Προς ολοκλήρωση οδεύει η δύσκολη διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μετόχων της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, με τα ζητήματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα να αφορούν στο ύψος της συμμετοχής των ιδιωτών στην χρηματοδότηση του έργου και στο ποσοστό απόδοσης κεφαλαίων (IRR).

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα αναμένεται να ανέλθει σε 295 εκατομμύρια ευρώ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται το κόστος για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου και για την κατασκευή των σταθμών διοδίων στο τμήμα των περίπου 70 χιλιομέτρων που θα συνδέουν την Πάτρα με τον Πύργο.

Οι διαπραγματεύσεις με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού είναι σε εξέλιξη, προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία για την χρηματοδοτική τους συμβολή στην κατασκευή του οδικού άξονα.

Πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων εκτιμούν ότι για να εγκριθεί από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp) η ένταξη του αυτοκινητόδρομου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, οι μέτοχοι της εταιρείας θα πρέπει να αναλάβουν σημαντικό ρίσκο στην χρηματοδότηση του έργου, δεσμεύοντας περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

Κατά τις ίδιες πηγές, υπό εξέταση είναι και το ενδεχόμενο παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, η οποία τέθηκε σε ισχύ το 2008 και έχει διάρκεια 30 ετών.

Το δεύτερο σημαντικό ζήτημα για το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμα κοινός τόπος μεταξύ Δημοσίου και Ολυμπίας Οδού, αφορά στο ποσοστό της απόδοσης του έργου (IRR). Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά του Δημοσίου θεωρεί ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 11% είναι εύλογο…

Διαβάστε περισσότερα εδώ: economistas.gr


Share.

Leave A Reply