Τσουχτερό πρόστιμο 250.000 ευρώ επιβλήθηκε σε ηλεκτρονικό κατάστημα για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κατά την εξ αποστάσεως πώληση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μετά την υποβολή πλήθους καταγγελιών καταναλωτών σε βάρος του ηλεκτρονικού καταστήματος «GF ELECTRONICS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» για παραβάσεις της νομοθεσίας που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αφού εξέτασε τις σχετικές υποθέσεις, επέβαλε στην επιχείρηση πρόστιμο 250.000 ευρώ.
Το πρόστιμο επιβλήθηκε για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κατά την εξ αποστάσεως πώληση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, ιδίως συσκευών κινητής τηλεφωνίας, καθώς η επιχείρηση δεν παρέδωσε τα προϊόντα ούτε επέστρεψε τα καταβληθέντα ποσά στους καταναλωτές, όπως προβλέπει η οικεία νομοθεσία.
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου και σε περίπτωση που εντοπίσουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές κατά τη συναλλαγή τους με τα ηλεκτρονικά καταστήματα, να ενημερώνουν σχετικώς την Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στη γραμμή καταναλωτή 1520, για εξέταση ενδεχόμενης επιβολής κυρώσεων.
Προσοχή στα e-shops «φαντάσματα»: Αυτός είναι ο πιο ασφαλής τρόπος πληρωμής – Τι γίνεται αν κάποιος εξαπατηθεί
Έξαρση στις απάτες που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο παρατηρήθηκε το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ την περασμένη Τρίτη, e-shops έπαιρναν τα χρήματα, δεν παρέδιδαν τα εμπορεύματα και δεν επέστρεφαν τα χρήματα πίσω.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έκανε λόγο για χιλιάδες τέτοιες αναφορές και βέβαια ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολλαπλάσιος από τον αριθμό των ανθρώπων που τελικά το καταγγέλλουν στο συνήγορο του καταναλωτή.
Για την ασφαλέστερη συναλλαγή με e-shop, τόνισε πως οι καταναλωτές δεν πρέπει να συνδιαλλάσσονται με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα , το οποίο δίνει ως μόνη επιλογή πληρωμής την προκαταβολή των χρημάτων.
Ο καλύτερος τρόπος και ο πιο ασφαλής είναι η αντικαταβολή, να πληρώνουν όταν παραλαμβάνουν το εμπόρευμα, έχοντας δώσει ίσως και μια μικρή προκαταβολή.
Παράλληλα, κάλεσε τους καταναλωτές να μην παρασύρονται από προϊόντα «κράχτες», με πολύ φθηνές τιμές –δηλαδή- καθώς κανείς δεν χαρίζει στην εποχή μας και να ελέγχουν το ηλεκτρονικό κατάστημα (αν είναι παλιό ή καινούριο, τα σχόλια που έχουν αφήσει όσοι έχουν κάνει συναλλαγές με το συγκεκριμένο κατάστημα). Παράλληλα, να κρατούν παραστατικά για τις αγορές τους.
«Αν κάποιος εξαπατηθεί το αναφέρει σε εμάς και εμείς διαβιβάζουμε την αναφορά και τα παράπονα του καταναλωτή στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και πολλές φορές μετά την παρέμβαση μας λύνεται η διαφορά και είτε παραδίδεται το προϊόν είτε επιστρέφονται τα χρήματα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr