Η χρονιά που τελειώνει σημαδεύτηκε από διαδοχικές αποκαλύψεις για διαρροές προσωπικών δεδομένων και σκιώδεις συνεργασίες που εξέθεσαν μεγάλες εταιρείες. Μήπως σκέφτεστε μετά από όλα όσα έχετε ακούσει και διαβάσει να περιορίσετε στο μέγιστο δυνατό την έκθεσή σας στο διαδίκτυο; Αν ναι, δείτε πού μπορείτε να βρείτε τις απαραίτητες ρυθμίσεις και πώς θα κάνετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο όσο πιο διακριτική γίνεται.
Στάση πρώτη: Facebook
Υποθέτοντας πως δεν θέλετε να διαγράψετε τον λογαριασμό σας αλλά απλώς να περιορίσετε τον κύκλο των ανθρώπων που θα βλέπουν τις δημοσιεύσεις σας, θα πρέπει να κάνετε τις σχετικές αλλαγές στις Ρυθμίσεις και εργαλεία απορρήτου του λογαριασμού σας. Από εδώ μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε άλλα αν θα εμφανίζονται στη σελίδα οι δημοσιεύσεις άλλων στις οποίες έχετε προστεθεί με ετικέτα, να ορίσετε ποιοι μπορούν να βλέπουν τις δημοσιεύσεις σας και αν θέλετε οι μηχανές αναζήτησης που λειτουργεί εκτός του Facebook να δείχνουν σε όσους σας αναζητούν τη σελίδα σας στο κοινωνικό δίκτυο. Συνολικά οι ρυθμίσεις απορρήτου του Facebook είναι πολλές και θα πρέπει να τους δώσετε αρκετή προσοχή για να δείτε τι σας ταιριάζει και τι όχι.
Αν σκέφτεστε το ενδεχόμενο διαγραφής από το Facebook θα πρέπει να έχετε υπόψιν πως μπορεί κατά λάθος να επηρεάσετε τη λειτουργικότητα άλλων εφαρμογών που μπορεί να χρησιμοποιείτε. Για παράδειγμα αν έχετε εγγραφεί σε μία online υπηρεσία με χρήση του Facebook λογαριασμού σας και καταργήσετε τον τελευταίο, είναι πολύ πιθανό πως θα χρειαστεί να επαναλάβετε την εγγραφή σας.
Στάση δεύτερη: Twitter
Το Twitter έχει ένα λίγο διαφορετικό μηχανισμό, αφού όλες οι βασικές ρυθμίσεις βρίσκονται σε μία σελίδα στην ενότητα «Απόρρητο και ασφάλεια». Εδώ, θα μπορείτε να επιλέξετε αν θέλετε να δίνετε την πληροφορία της τοποθεσίας σας και αν άλλοι θα σας επισημαίνουν με ετικέτα στις φωτογραφίες τους. Περισσότερο ενδιαφέρον έχει η ενότητα με τίτλο «Τα δεδομένα του Twitter σας» όπου μπορείτε να μάθετε πάνω κάτω τι ξέρει το Twitter για εσάς και ποια σημεία έχετε επισκεφθεί, ποιες εφαρμογές και συσκευές έχετε χρησιμοποιήσει. Σταθείτε, γίνεται και λίγο πιο τρομακτικό. Το Twitter συνδυάζει το προφίλ και τη δραστηριότητά σας με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, τα οποία βεβαίως μπορείτε να ελέγξετε. Τέλος, υπάρχει και η περιοχή με τίτλο «Εξατομίκευση και δεδομένα» με ρυθμίσεις για το είδος των διαφημίσεων που θα βλέπετε στην πλατφόρμα του Twitter αλλά και για το αν τα δεδομένα σας θα κοινοποιούνται σε συνεργαζόμενες εταιρείες. Όπως καταλαβαίνετε, έχετε να περάσετε αρκετή ώρα και στο Twitter.
Στάση τρίτη: Google
Εδώ μάλλον θα χρειαστεί να επενδύσετε αρκετό χρόνο και διάθεση. Αν διατηρείτε λογαριασμό σε μία από τις υπηρεσίες της Google, όπως το Gmail για παράδειγμα, θα πρέπει να πάτε στη διεύθυνση και να ελέγξετε τις προσωπικές σας πληροφορίες και τα δεδομένα που έχει αποθηκεύσει η Google από προηγούμενες αναζητήσεις σας, καθώς και το ιστορικό των περιηγήσεων σας. Στην ίδια ενότητα θα διαπιστώστε επίσης αν το Google καταγράφει φωνητικές εντολές σας και αν αποθηκεύει το ιστορικό των σημείων που έχετε επισκεφθεί. Στις υπόλοιπες επιλογές, καλό είναι να διασφαλίσετε πως δεν μοιράζεστε πληροφορίες για το γεωγραφικό σημείο στο οποίο βρίσκεστε με άλλα πρόσωπα και καθορίστε ποιες προσωπικές πληροφορίες θα βλέπουν οι άλλοι χρήστες…
Διαβάστε περισσότερα εδώ: iefimerida.gr